Jak szybko wrócić do treningów po chorobie

Jak szybko wrócić do treningów po chorobie Jak szybko wrócić do treningów po chorobie

Pytanie w tytule pojawia się bardzo często. Szczególnie, gdy mamy taki klimat jak teraz, czyli zimno, wietrznie i mokro. To nie będzie długi wpis. Dostaję pytania, więc daję konkret odpowiedź.

O ile sam staram się nigdy nie chorować i temu przeciwdziałam jak mogę, to raz do roku jakieś przeziębienie mnie złapie. Przeważnie łączy się to z brakiem snu, dużym stresem i małą ilością treningów. Taka mieszanka obniża skutecznie naszą odporność. Polepsza ją natomiast trening.

Kiedy wrócić do treningów ?

Jeśli złapało nas lekkie przeziębienie, które prawie zawsze trwa tydzień, to właśnie to jest okres bez treningów. Przeziębienie leczone i nie leczone trwa podobnie i swoje musimy odczekać. Jeśli złapało nas w poniedziałek, do treningu CrossFit możemy wracać w następny poniedziałek. Jeśli natomiast braliśmy antybiotyk to po pierwsze nie trenujemy w czasie gdy go przyjmujemy, gdyż jest to niebezpieczne dla zdrowia, po drugie musimy swoje odczekać. Kuracja antybiotykowa trwa od tygodnia do dwóch, więc jeśli lekarz tak zalecił, musimy te dwa tygodnie przeczekać.

Najważniejszy we wszystkim jest umiar. Jeśli nie jesteś zawodnikiem i nie utrzymujesz się z trenowania, tydzień czy dwa Cię nie zbawi. Jeśli natomiast choroba była przewlekła i nie było Cię na treningu miesiąc, musisz wziąć pod uwagę, że pewnie to odczujesz. Na pierwszym treningu nie ma co się denerwować i spokojnie trzeba poczekać aż wydolność i siła wróci.

Jak wrócić do treningów szybciej ?

Słowo klucz w tym przypadku to regeneracja. Oprócz dużej ilości snu możemy zadbać o aminokwasy, które przyspieszają regenerację. W przypadku odporności w pierwszej kolejności przyda nam się Glutamina (tutaj, którą używam). Podczas pierwszych dni po przerwie BCAA (tutaj, kóre używam), zadba o szybszy powrót do formy. Osobiście w trakcie zimniejszych pór roku biorę jeszcze czosnek (tutaj link). Cordyceps biorę dla poprawy wydolności, jednak wpływa on również na odporność (tutaj link). Najważniejsze jednak to nie rzucajcie się na intensywność i ciężar sprzed choroby. Spokojnie wrócicie na swoje tory. Nie potrzebujecie żadnych suplementów jeśli dobrze się odżywiacie, dużo śpicie i dbacie o swoje zdrowie.

Koniec końców.

Odpowiedź nie jest trudna i jeśli podejdziecie do sprawy z rozsądkiem nie ma czego się bać. Nie jestem zwolennikiem rozczulania się nad sobą, ale nie ma co trenować przy obniżonej odporności organizmu. Jeśli sumiennie realizujesz swój (lub boxowy) plan treningowy, kilka dni przerwy dodadzą Ci świeżości.